onsdag den 30. januar 2013

Lav din egen flormelis duster!

Jeg så nogle smarte konditorer på nettet, der når de legede med fondant havde en smart lidt ”støv pose”, hvori de havde flormelis, som så kunne spredes meget tyndt på arbejdsfladen. Sådan en vil jeg da også have, så nu har jeg lavet min egen :)

Du skal bruge:
Nylonstrømpe – enten en knæstrømpe eller et helt par strømpebukser (helt nye selvfølgelig)
En saks
Flormelis
 
 


 

Hvis man har en helt ny knæstrømpe i nylon, så er man klar til at gå i gang – men hvis man som mig kun har et par nye strømpebukser liggende, så starter man med at klippe den ene fod af. Så snor man fod enden af sin strømpe (det er nemlig ikke her, at vores flormelis skal ligge) og holder den. Så kan man folde den åbne kant ned og hælde vores melis ind på midten.Når der er den ønskede mængde flormelis deri, folder man kanten ud og binder den åbne og lukkede ende sammen. Og Tada! Så har vi en lille støvpude, man kan daske sit bord med og få et let lag flormelis, så vores fondant ikke hænger ved, når vi fx laver detalje arbejde :)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar