søndag den 27. januar 2013

Kage til tøse-julefrokost - The Flemmings


Til tøsegruppens årlige julefrokost stod jeg som altid for risalamanden og kage til de, der ikke kan lide det første ;) så i år blev det, hvad jeg kalder oreo kagen. Den består af kakaobunde og et fyld med knuste oreokiks i. Personligt kan jeg rigtig godt lide den, og har så sandelig ikke fået nogle klager, de gange jed har lavet den ;)

Pynten er ret simpel, idet det meste er lavet med cookie-cutters i form af snefnug, pyntet med en sølvkugle. Teksten er skåret ud af fondant, hvilket jeg fandt en del sværere, end jeg havde troet - men det lykkedes da. Endnu engang forsøgte jeg mig med at "male" frugtfarve på den hvide fondant, men denne gang var det den mere flydente frugtfarve, frem for pastafarve... og forskellen var stor! pastafarvene kan pensles på fondanten i et heldækkende lag (vil sige de er mere pigmenterede), hvor den tynde frugtfarve tydeligt viser, hvor man overlapper med sine penselstrøg. Lidt som da man tegnede med tusser som barn ;) Så blev jeg så klog ^^

Bonus info - "The Flemmings" er det tilnavn vi i tøsegruppen har givet os selv. Et udslag af meget syg, intern humor ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar