søndag den 27. januar 2013

Kagen til Mors 15års jubilæum

 
I starten af januar havde min mor 15års jubilæum som dagplejer, og det skulle da fejres med en kage ;) Hun ville gerne have mandelbunde og daimfyld, men pynten var stort set op til mig, sålænge den var børnevenlig.
Jeg valgte at forsøge mig med en marmoreret fondant af lilla, lyserød og grøn, så den blev rigtig frisk i farverne. Bamserne på toppen formede jeg i modellerings chokolade - det er en sjov konsistens at arbejde i, når man er vant til fondant. Jeg købte det i "Den lille Kagebutik" i vejle, men næste gang vil jeg nok forsøge at lave det selv. Det tog sin tid at få dem formet, men de endte med at være søde - og de kunne holde tallet 15 ud af fondant, som jeg havde planlagt. Havde det ikke virket, havde jeg været nødt til at improvisere ;)
Sommerfuglene er stukket ud med en cookie-cutter købt på nettet, men jeg har set de selv samme i søstrene grene for nylig, hvis nogen skulle lede efter dem. "Jubilæum" sprøjtede jeg i royal icing - det vil jeg øve mig noget mere i, for det ser rigtig flot ud, når man kan finde ud af det.. og det kan jeg ikke endnu ;) endnu noget at blive bedre til.
 
Med større kager som den til min fars fødselsdag havde jeg lavet pynten i dagene op til, så der ikke var så meget tryk på til selve samlingen af kagen... det havde jeg dog ikke fået gjort med denne og det skal siges, at jeg stod og lavede alt til kagen undtagen bundene d. 1 januar, dagen inden den skulle bruges ^^" Set i bakspejlet havde det nok været en god ting, at have lavet noget mere på forhånd - især når man er lidt træt efter nytårsaften ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar