søndag den 27. januar 2013

Endnu et af de første kage-forsøg - Oreo kagen


Endnu en af mine første kager - en 20cm rund kage, dannet af kakao-lagkagebunde og lagt sammen med oreofyld. Oreos er meget amerikanske, men jeg kan nu godt lide dem - og de giver god smag til et ellers lyst fyld i en kage som denne. Kagen lavede jeg en søndag, så jeg kunne tage den med på seminariet om mandagen - jeg havde brug for nogen til at hjælpe med at spise den ;) Man skal aldrig spilde god kage. Det er også en god måde at få testet mine ideer til bunde og fyld, da der er en del forskellige, der så kommer til at smage og kan give deres mening. Den fik kun gode anmeldelser, så det er en kombination, jeg har brugt sidenhen.

Kagen er simpelt nok betrukket med hvid, hjemmelavet fondant, og pyntet med sløjfe og roser i sort fondant, købt i Panduro Hobby. Det skal dog siges, at jeg ikke køber deres fondant, eller nogen andres for den sags skyld, igen ^^" Købe-fondanten har slet ikke den gode konsistens, som min hjemmelavede har, så det irriterede mig grusomt, da jeg skulle arbejde med det. Derudover, så smager det underligt - min normale fondant er sød (som det ikke kan undgå at være), men den købte... smagte ikke rigtig af noget... så bliver man lidt nervøs for, hvor mange tilsætningsstoffer det lige er, man sidder og spiser.

Kagen har ikke de skarpeste kanter, men udover det er jeg ret tilfreds - og alle der så den, syntes da også den var fin ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar