lørdag den 2. marts 2013

Barbapapa Kage

Her er det seneste kageprojekt: En barbapapa kage til en lille piges 1 års fødselsdag :)

 
Jeg har ikke en form i den rette størrelse, så derfor bagte jeg seks rektangulære kagelag, hvor formen til barbapapa blev skåret ud af to lag ved siden af hinanden :) Igen brugte jeg de luftige kagebunde, som kan findes under opskrifter i menuen.
Kagen er fyldt med chokolade ganache og hindbærmousse og stænket med en lille smule bailey, for at gøre den ekstra lækker ;) Tidligere stænkede jeg ikke lagene i mine kager, men idet jeg gerne vil gøre mine kager endnu bedre, så har jeg taget det til mig.
Kagen er ca. 23cm bred og 33cm høj - hertil brugte jeg én portion af min fondant opskrift, farvet med lidt pink pasta frugtfarve. Banneret og øjnene er hvid fondant, og stregerne er mørk chokolade sprøjtet ud med en lille sprøjtepose. De små sommerfugle er stukket ud i resten af den lyserøde fondant og malet med lidt ekstra pink frugtfarve og lidt spiseligt sølvpulver :) De lå til tørre natten over mellem to skeer, for at give dem spredte vinger ;) Til slut en sprøjtet kant i royal icing som altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar